zondag 30 maart 2008

Over buikgriep en copy-cats

Deze week heeft het buikgriepvirus hier flink huisgehouden. Ik op mijn beurt kreeg het in een niet al te milde variant doorgeschoven van mijn lieve dochter Nina

Photobucket

waardoor ik de Pasen en de dagen daarna in bed heb doorgebracht. Maar dit is inmiddels allemaal weer achter de rug. De weersvooruitzichten schijnen gunstig te zijn, de zomertijd is ingegaan, laat maar komen die zon!

Even iets anders waar ik deze week ook tegenaan ben gelopen, in de wondere wereld van het www : de copy-cats.
Toen ik drie jaar geleden deze website maakte heb ik mijn hoofd gebroken over de tekst. Hoe en in welke bewoording kon ik het best de essentie van mijn fotografie weergeven. De vormgeving, de tekst en de foto's moesten een complementair geheel vormen. En aangezien ik in dat opzicht een Pietje Precies ben is hier heel wat tijd in gestoken. Nu besef ik wel dat je nooit 100% uniek kunt zijn met al die miljoenen websites die er zijn maar ik moest toch wel even drie keer slikken toen ik onlangs letterlijk mijn teksten terug zag op een website van iemand die ook aan kinderfotografie doet maar dus niet over de creativiteit beschikt om origineel te zijn. Niet echt een staaltje van klasse in mijn ogen... Genoeg hierover, ik eindig met de woorden: Wie de schoen past....

Geen opmerkingen: